Întreținerea drumurilor fie ca sunt D.N., D.J. , D.C., străzi municipale, drumuri expres sau autostrăzi ,nu se mai poate realiza numai și numai cu metode vechi, depășite( decapari manuale sau mecanice, amorsări manuale, asterneri manuale).
Trebuie ușor, ușor, să avem curajul de a aborda tehnologii noi in acest domeniu!
Sunt mai categoric in a susține implementarea unor astfel de tehnologii in condițiile in care inventatorul e un inimos ing. mecanic român!
Știu ca nouă ne este greu sa încercam “noul” dar trebuie sa ne obișnuim sa gândim altfel , PRO ACTIV,deoarece astfel de abordări vor ajuta breasla noastră a drumarilor să își recâștige respectul opiniei publice și in special a participanților la trafic!
Voi începe sa vă propun spre analiza și evident spre dezbatere (in câteva seriale) a:
. “Tehnologii pentru remedierea și reciclarea îmbrăcăminților asfaltice- utilizând sursa de caldura infrarosu“
Congresul al XV- lea de Drumuri desfășurat la Iasi in 2018, ne-a prilejuit o prezentate a acestei tehnologii și modul de lucru, de implementare , in vizita tehnica de pe DN28B !
A trecut mai bine de un an de la evenimentul organizat la Iasi și aceasta tehnologie a înregistrat progrese, din acest motiv intr-o colaborare strânsă APDP MOLDOVA cu factorii de decizie de la CALORSET am decis sa facem o prezentare mai amplă a acestui mod nou de abordare a întreținerii drumurilor, urmând ca la finalizarea prezentării tehnologice să organizăm un simpozion sub patronajul APDP MOLDOVA- pe aceasta temă cu factori interesați care administrează DN, DJ, DC etc.
Începem cu prezentarea normativului adoptat pentru astfel de lucrări !